Forum LARP LARP "Zajazd"
Witaj w naszych skromnych progach.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

czego nie chcielibyście widzieć na larpie?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum LARP "Zajazd" Strona Główna -> Pogadanki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Banan
Banan



Dołączył: 08 Sie 2006
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: adres często zmieniany

PostWysłany: Sob 0:01, 26 Sie 2006    Temat postu: czego nie chcielibyście widzieć na larpie?

umieszczam ten temat w pogadankach by mieć większą swobode wypowiedzi nie zaśmiecać całego forum, ale jak orgowie przekleja to nie moja wina. To ja zaczne tak na poprzednim larpienie za bardzo nie podobało mi się że wilkołaków było aż tak dużo. wiem że zdarzyło sie to przez przypadek zainteresowanych odsyłamdo x-men nr 1 ale brakło mi właściwej reakcji pozwolono się temu toczyć , wiec właśnie takich zaniechań bym nie chciał widzieć . a, czegóż wy moi kamraci nie chcecie zobaczyć ? jeżeli temat przyczyni się do rozważań i pozwoli nam uniknąć niesmaku to ja jestem skłonny wysłuchać próśb skierowannych imiennie do użytkowników.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mahtar
Helmut



Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zalesie Górne

PostWysłany: Sob 12:31, 26 Sie 2006    Temat postu:

Juz tlumacze jak to bylo z tymi wilkolakami.
Otoz byly przygotowane trzy pary rekawic z pazurami dla trzech wilkolakow. Ale zlozylo sie tak ze postawa altruistyczna zdominowala podswiadomosc bestii i postanowily sie one podzielic biorac skromnie po jednej rekawicy Smile
Ingerowanie w to mogloby wiecej namieszac niz przyniesc pozytku, poniewaz nagle kilka postaci mialaby niezachowana ciaglosc fabularna. W sumie uwazam ze wszystko dobrze sie skonczylo i ta przewaga nie byla az tak przeszkadzajaca.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
deailon
Zaufany gość



Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Sob 12:40, 26 Sie 2006    Temat postu:

Ja powiem tak- może to dotyczyło tylko mojej postaci, ale wyniosłem z tego LARP-a wrażenie, że za mało w nim było do kombinowania, a za dużo do wychodzenia(faktem jest, że chodzenie po lesie to dla mnie żadna atrakcja, bo mam takowy pod domem, za to dla innych mogła być).
Poza tym było dużo walki, co okropnie upośledzało postacie niebojowe. Ja taką miałem i powiem szczerze- od pewnego momentu LARP-a mogliśmy tylko uciekać albo dać się zabić/przepoczwarzyć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Banan
Banan



Dołączył: 08 Sie 2006
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: adres często zmieniany

PostWysłany: Sob 12:51, 26 Sie 2006    Temat postu:

itego kuba chciałbys uniknąć. co domahtr tożadna postawa altruistyczna tylko takich dwóch nam sie wpieprzyło na polane czy trzech no i co z nimi mogliśmy zrobić. zawsze brutalkne i szczere mogło być orgowskie wasze ciała tego nie przetrzymały. my jako gracze poprostu nie mieliśmy takiego prawa a orgowie byli gdzieś indziej wtedy dlatego podział się dokonał. no coż a ja uważam że ingerencja była konieczna. i chciałbym je widzieć nie bójmy się ich. to tyle . takie sprostowanie. podałem sytacje jako przykład. a chodziło mi generalnie o większy interwencjonizm w rzeczy które nie powinny sie zdarzyć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mahtar
Helmut



Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zalesie Górne

PostWysłany: Sob 13:07, 26 Sie 2006    Temat postu:

A my wlasnie chcemy tego unikac. Niech sie dzieje nawet zle ale wlasnym torem. Tylko w bardzo kryzysowych sytuacjach chcemy interweniowac a ta sytuacja nie byla ani troche kryzysowa bo nie bylo podstaw zeby sie upierac ze wiecej wilkolakow niz trzech jest czyms zlym i zawala cala gre wszystkim dookola.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
deailon
Zaufany gość



Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Sob 13:47, 26 Sie 2006    Temat postu:

Mi z kolei chodzi o danie równych szans postaciom bojowym i nie bojowym. Na przykład przez oznaczenie drzwi Zajazdu jako takich, których nie da się wyważyć normalnymi środkami jeśli zostaną zabezpieczone(np. założone drągiem). I zwiększenie ilości wątków osobistych, nie związanych z walką. Tyle. Wilkołaki po prostu stały jeszcze wyraźniejszym znakiem przeważenia na stronę postaci bojowych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Igi
Sługa



Dołączył: 04 Sie 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:55, 26 Sie 2006    Temat postu:

No a wracając do tematu. Ja nie chciałbym widzieć tylu paxów co ostatnio. Może było ich kilka ale było to zdecydowanie za dużo. A związane jest to z uczciwością graczy i znajomością zasad. Więc to pierwsze to zależy od siebie samego a zasady można przyswoić odpowienio przed samym larpem i tak będzie najlepiej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
deailon
Zaufany gość



Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Sob 22:55, 26 Sie 2006    Temat postu:

Na większości LARP-ów, które urządzałem było kilka miejsc, w których można było przeczytać zasady. Może zrobić jedno stanowisko w zajeździe i przy drodze jakąś "standardową imperialaną tablicę ogłoszeń" z zasadami. Wtedy nawet, jesli ktoś zapomni zasad, będzie mógł sprawdzić. Ja sam przyniosłem na ostatni Zajazd ze sobą zasady na odpowiednio przygotowanych kartkach(udawały magiczne pergaminy:))

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Banan
Banan



Dołączył: 08 Sie 2006
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: adres często zmieniany

PostWysłany: Sob 23:16, 26 Sie 2006    Temat postu:

oj no to przykład był i już bo sie rozpłacze chodzi mi o zdecydowanie orgów. co jeszcze mi się niepodobało uświadamianie postaci w realiach świata przez osoby bardziej zawansowane i powoływanie sie nażródła . to zadanie orgów albo właściwe odegranie ,nie wychodzenie z roli. wiem że to sie zdarzało. co do tegoże trzeba sie było nałazić to prawda i nie było to aż tak pozytywne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
deailon
Zaufany gość



Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Sob 23:57, 26 Sie 2006    Temat postu:

Fakt, że chłopaki mogliby być bardziej zdecydowani, ale zdecydopwanie wypływa z jasnych zasad. Tym razem mogli je poprawić i mam nadzieję, że sprawdzą się w praniu.
Zgadzam się, że dobrze by było opowiedzieć o świecie zaczynającym swą przygodę w nim wcześniej. Mamy taki dział na Forum, więc chyba powinniśmy nad tym pomyśleć.
I tak, masz rację, że powinniśmy więcej dbać o klimat i odgrywanie postaci.
Może dodamy temat o poradach co do odgrywania właśnie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krótki
Ochroniarz



Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Drogi

PostWysłany: Pon 0:23, 28 Sie 2006    Temat postu: postulaty

W pierwszej chwili patrzac na ten temat sadzilem, ze nic tu nie skrobne,

ale...

Dla odswiezenia wspomnien z pierwszego Zajazdu odtworzylem sobie niedawno filmik nagrany podczas finalnego rytualu. Shocked

W oczy rzucilo sie od razu bardzo duzo gagow i "blyskotliwych" zartow - kompletnie poza klimatem odgrywanej sceny. Jezeli ktos koniecznie musi skomentowac czyjas pomylke jezykowa, czy tez pewien zabawny splot wydarzen niech uczyni to po grze ew. na oficjalnym paxie, lub (wyzsza szkola jazdy) w konwencji gry. Cool

Nie chce tutaj napominac nikogo indywidualnie, prosze jedynie, bysmy wieksza role przykladali do odgrywania postaci. Jest to w koncu glowna idea przyswiecajaca larpowi Zajazd, czyz nie?


Co do pomniejszych poruszanych w tym temacie watkow:

- jesli fabula potoczy sie w kierunku powodujacym gwaltowna zmiane stosunku sil pomiedzy grupami interesow - niech tak bedzie.
W koncu wiarygodne odegranie kleski wlasnej frakcji powinno dawac nie mniej satysfakcji co odegranie jej sukcesu.

- zbalansowanie postaci bojowych i niebojowych - coz, zycie jest okrutne.. Very Happy
A na powaznie - na szczescie larpowanie na Zajezdzie nie polega na rywalizcji czysto silowej. No i moge powtorzyc to co wyzej.

- ilosc paxow - i tak bylo ich stosunkowo malo - mysle, ze w tym roku jeszcze sie poprawimy Very Happy

- znajmosc swiata, zasad - apeluje o odrobine wyrozumialosci, zwlaszcza w stosunku do warammerowych misiow. Zapewniam, ze w wielu przypadkach zachowanie ciaglosci fabularnej bedzie cenniejsze niz wyjasnianie biedakowi, "tutaj elfy sa z Athel Loren a nie z Lothlorien".


I pamietajcie:
Tylko Chuck Norris wygrał larpa ! Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
deailon
Zaufany gość



Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 22:52, 28 Sie 2006    Temat postu:

To ja tylko krótko: przegranie frkacji z powodu spadku poparvcia dla niej, nagłegho odwrócenia przymierzy czy coś : OK
Klęska frakcji z powodu nagłego pojawienia sie stada wikołaków niszczących wszystko ,na swej drodze i powodujących nagłe rozproszenie wszystkich po lesie i śmierć powolnych- niefajne:(

Wiem, że życie jest brutalne. Ale frakcje wewnętrznie powinny być tak skonstruowane, by miały porównywalny potencjał zarówno dyplomatyczny jak i bojowy. I o to mi chodzi.

Wiem jednak, że to trudne. Szczególnie, jeśli niektórzy tworzą własne postaci. Ale trudno. Trzeba coś z tym zrobić.

Na przykład: Ja, Kozee, Ufo i Ignacy stworzyliśmy własną frakcję, która trzymała się razem dosyć długo i zebrała sporo informacji. Niestety nagłe i brutalne wydarzenia nas rozdzieliły. Było to całkiem klimatyczne i fajne. Polecam wszystkim łączenie się w takie grupy, o ile nie jesteście powiązani za mocno z "głównym nurtem" fabuły.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ufo
Ochroniarz



Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czersk

PostWysłany: Wto 8:05, 29 Sie 2006    Temat postu:

Po przeczytaniu postów na tym forum naszła mnie tylko jedna myśl:

Nie jesteśmy Chuckiem Norrisem ( ukłon w stronę Miśka Smile ), więc może przedłużmy dobro LARP - a i jego klimat nad odniesienie jakiegoś własnego, osobistego sukcesu...

Odpowiedzcie mi: czy da się to zrobić?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Banan
Banan



Dołączył: 08 Sie 2006
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: adres często zmieniany

PostWysłany: Wto 9:28, 29 Sie 2006    Temat postu:

nie rozumiem twojej wypowiedz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skejwen
Franz



Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 561
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Czersk

PostWysłany: Wto 10:51, 29 Sie 2006    Temat postu:

Ja rozumiem ufa i w pełni się z nim zgadzam. Jest to troche wyższa szkoła jazdy, ale gdyby gracze przedkładali to co powinna zrobić ich postać nad to co oni zrobili by sami by mieć jak najwięcej korzyści to LARPy byłyby dużo bardziej niesamowitym przeżyciem.

Ja również o to zaapeluje, gdyż dążenie po trupach i poza założeniami postaci do celu jest czymś czego nie chciałbym widzieć na LARPie.
Po prostu więcej grajcie swoją postać niż skupiajcie się na realizacji celów. Dla mnie cele jakie postać ma na LARPie są czymś co powoduje, że ma ona jakieś zajęcie, punkt zaczepienia by wejść w grę, a nie czymś co musi osiągnąć bo inaczej przegra. I na większą pochwałę zasługuje gracz, który klimatycznie odgrywa swoją postać, a nie wypełni żadnego założonego zadania, niż taki który grając byle jak osiągnie wszystkie cele i wszystkich wykołuje, czy zabije.

Co do postu deailona, oczywiście dobrze jest jeśli frakcje są z grubsza zrównoważone i zgadzam się że 6 wilkołaków polujących na 2 prawie bezbronnych druidów to było przegięcie. Zauważ jednak, że nasze ingerencje troche Was momentami ratowały - np. zezwolenie Koziemu na rzucenie burzy gradowej. Koniec końców Kozi przeżył, a Ty zostałeś dorwany na samym końcu gry co było poniekąd już finałem.
Dąże do tego, że jeśli nasz założony rozkład sił gdzieś mocno traci równowagę, to po to jest nas dwóch, czy trzech żeby interweniować jeśli to naprawdę konieczne.
No i oczywiście naturalne jest to, że jak ktoś się czuje słaby i zagrożony to łączy się w grupy. Zwłaszcza w tak niebezpiecznym świecie jak WH. Jest to więc w pełni uzasadnione i też popieram.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum LARP "Zajazd" Strona Główna -> Pogadanki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin